Helpdesk

Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Klik op de vraag om het antwoord te lezen. Staat je vraag er niet bij of zijn er toch nog onduidelijkheden?

Voor vragen over kaartverkoop kan je het beste even mailen naar: tickets@hedon-zwolle.nl. Voor alle andere vragen naar: info@hedon-zwolle.nl.

Tijdens kantooruren zijn we telefonisch te bereiken via 038-4527229.

Tickets

12 items
Waar kan ik tickets kopen?

Tickets zijn verkrijgbaar via onze website, bij Plato Zwolle (Klokkensteeg 14) en indien beschikbaar aan de kassa van Hedon op de avond van het event. Klik hier voor meer informatie over het bestellen van tickets.

Kan ik ook tickets aan de avondkassa kopen?

Indien niet uitverkocht kunnen ’s avonds aan de kassa van Hedon ook kaarten worden gekocht. Als een productie is uitverkocht kan je dit zien bij het event op onze website.

Moet ik mijn e-ticket uitprinten of kan er gescand worden vanaf mobiel?

De scanners kunnen streepjescodes lezen vanaf de meeste mobiele telefoons. De helderheid van je scherm moet dan wel op maximaal staan. We raden echter aan om een ticket uit te printen omdat een kras op het scherm, weigerende internetverbinding, lege batterij of te weinig contrast van het beeldscherm voor problemen kan zorgen. Als een ticket niet gescand kan worden kunnen we je niet doorlaten. Wel kan je op vertoon van je transactienummer en legitimatie dan alsnog je ticket afhalen aan de kassa, echter kan dit betekenen dat je nogmaals in de rij moet aansluiten.

Ik ben mijn mail met daarin de tickets kwijt en nu?

Je kan je tickets opnieuw opvragen door even in te loggen via de shop bovenaan de pagina. Zodra je bent ingelogd klik je rechtsbovenin het scherm op Mijn Account. Daar vind je een linkje naar je bestelhistorie waar je je tickets opnieuw op kan vragen.

Ik heb tickets online besteld en betaald, maar nog niet ontvangen?

Probeer in dit geval eerst of je opnieuw kan inloggen. Als dit lukt klik daarna rechtsboven in het scherm op Mijn Account. Daar vind je een linkje naar je bestelhistorie waar je je tickets opnieuw op kan vragen. Heb je dat gedaan en ontvang je alsnog geen tickets? Dan wordt de bevestigingsmail met de tickets waarschijnlijk tegen gehouden door een spamfilter. Je kan je mailadres na inloggen veranderen in een alternatief onder het kopje Mijn Account.


Lukt het inloggen niet? Dan is in veel gevallen er een tikfout gemaakt bij het invoeren van het mailadres tijdens het aanmaken van een nieuw profiel. Stuur in dat geval even een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl (mailbox wordt dagelijks gecontroleerd).

Heb je kaarten voor vanavond besteld? Meld je even aan de avondkassa. Bij voorkeur met het transactienummer zoals vermeld op je bankafschrift. Daar kunnen ze alsnog je ticket uitprinten. Neem voor de zekerheid even je legitimatie mee. )

Ik weet mijn wachtwoord van mijn account niet meer.

Klik bij het inlogscherm op "wachtwoord vergeten" en vul daar je emailadres in, dan krijg je een nieuw wachtwoord toegestuurd.

Ik heb kaarten gekocht, maar kan niet meer. Kan ik mijn kaarten retourneren?

Kan ik mijn kaartjes ook retourneren? Eens gekochte kaarten worden NIET meer teruggenomen. Het gebeurt helaas te vaak dat mensen voor de zekerheid alvast kaarten kopen en uiteindelijk toch niet gaan. Je wordt hier tijdens het bestellen ook op gewezen.

Het event / concert waar ik naar toe wil is uitverkocht, en nu?

Uitverkocht is bij ons ook echt uitverkocht. Hedon hanteert geen wachtlijst of reservelijst. Koop geen kaarten via andere (secundaire) kanalen en voorkom zo dat je teveel betaald, geen kaarten ontvangt of valse kaarten krijgt.

Wat doen jullie met mijn informatie?

Je gegevens worden alleen gebruikt voor in ons eigen klantenbestand en worden niet aan derden verstrekt. Wij zullen je niet benaderen tenzij je hebt aangegeven dat we je op de hoogte mogen houden. Adresgegevens worden alleen gebruikt voor onze eigen analyses waarmee we ons promotiebeleid beter kunnen afstemmen.

Ik heb een ticket online besteld maar niet ontvangen / ik kan hem niet terug vinden. Wat nu?

Geen probleem, even inloggen en rechtsboven op je mailadres klikken. Daar vind je een linkje naar je bestelhistorie waar je je tickets opnieuw op kan vragen. Let er goed op dat de mail met je tickets niet in je map "ongewenste email" terecht is gekomen.

Heb je hierover vragen? Stuur dan even een mailtje naar 
tickets@hedon-zwolle.nl

Ik kan op een andere website nog kaarten kopen?

We raden je ten strengste aan geen kaarten te kopen via  zogeheten ‘secondary ticketsites’. Doorgaans betaal je op een dergelijke site veel meer dan de oorspronkelijke prijs, is het maar de vraag of je ze überhaupt ontvangt en komt het voor dat er onofficiële kaarten in omloop zijn. Hedon kan hier niet aansprakelijk  voor worden gesteld.

Mijn vraag over tickets staat er niet bij

Staat je vraag hier niet tussen dan kan je het beste even een mailtje sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl (mailbox wordt dagelijks gecontroleerd).

Praktisch

5 items
Kan ik mijn (oude) munten nog gebruiken?

We werken in Hedon met munten voor de aanschaf van concumpties. Eens gekochte munten worden niet retour genomen, maar deze zijn geruime tijd nog te gebruiken (minimaal tot een jaar na aanschaf). Op dit moment verkopen en accepteren we zwarte munten. De roze munten zijn te gebruiken tot augustus 2017. Andere kleuren zijn helaas niet meer te geldig.

Beschikt Hedon over zitplaatsen?

Helaas, Hedon beschikt niet over zitplaatsen tenzij het nadrukkelijk staat aangegeven bij het desbetreffende event. 

Vanwege veiligheidsredenen is het tijdens optredens waarbij grote drukte wordt verwacht niet mogelijk een stoel of kruk aan te vragen. Bij minder drukke avonden kunt u dit bij binnenkomst overleggen echter bepaalt de dienstdoende medewerker ter plekke of dit mogelijk is of niet. Van te voren een stoel of kruk reserveren is niet mogelijk.

Ik zit in een rolstoel, kan ik wel terecht bij Hedon?

Hedon is toegankelijk voor mensen in een rolstoel. Voor elk optreden is een beperkt aantal rolstoeltickets beschikbaar. Deze zijn alleen via onze website te bestellen. Eventuele begeleiders dienen in het bezit te zijn van een geldig ticket (geen rolstoelticket). De rand van de grote zaal ligt iets hoger dan de vloer zelf, er worden verder geen extra verhogingen bijgeplaatst. Het pand beschikt over een aangepast toilet.

Vanwege veiligheidsredenen is het tijdens optredens waarbij grote drukte wordt verwacht niet mogelijk een (extra) stoel of kruk aan te vragen. Bij minder drukke avonden kunt u dit bij binnenkomst overleggen echter bepaalt de dienstdoende medewerker ter plekke of dit mogelijk is of niet.

Waar kan ik parkeren?

Parkeergarage Diezerpoort is de voordeligste optie. Maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag kan je zelfs vrij parkeren vanaf 20:00 uur, op donderdag vanaf 21:00 uur en koopzondag vanaf 17:00 uur. 
Adres voor navigatie: van Wevelinkhovenstraat 8 

Parkeren kan daarnaast tegen betaling aan de Schuttevaerkade (tegenover het Campanille Hotel), parkeerdek Noordereiland of direct naast Hedon (let op, beperkt plaats!).

Fiets
Voor fietsers is een plek gereserveerd op het terrein direct naast Hedon. (rechts van het pand) Wij verzoeken vriendelijk om geen fietsen voor het pand neer te zetten, deze worden verwijderd.

Hoe laat begint de artiest / band te spelen?

Op onze website vermelden wij bij het event de tijden waarop de zaal open gaat en het tijdstip van aanvang. De genoemde aanvangstijd is het moment waarop het voorprogramma begint. Indien er geen voorprogramma staat vermeld is dit de tijd waarop de hoofdact begint.

Wij streven er naar om enkele dagen voor het evenement het tijdschema online te plaatsen bij het event. Bekijk altijd op de dag zelf nog een keer de tijden op onze website. Genoemde tijden zijn onder voorbehoud en komen in samenspraak met de artiest tot stand. 

Wij proberen zoveel mogelijk rekening te houden met de mensen die afhankelijk zijn van het Openbaar Vervoer.

Beleid

3 items
Mag ik foto's en / of video's maken?

Fotocamera's met verwisselbare lenzen zijn niet toegestaan zonder toestemming vooraf. Ook het maken van video / audio-opnames is niet toegestaan. Persfotografen kunnen accreditatie aanvragen via prmedewerker@hedon-zwolle.nl. Let op! Zonder geldig persticket wordt de toegang met camera geweigerd.

Is er een minimum leeftijd om bij Hedon naar binnen te mogen? 

Standaard geldt voor alle events in Hedon de minimum leeftijd 16+. Bezoekers onder de 16 jaar mogen naar binnen onder begeleiding van een volwassene (= 18+). 

Bovenstaande vervalt zodra duidelijk een minimumleeftijd wordt aangegeven op de website bij het event. Dan wordt de minimum leeftijd aangehouden die wordt vermeld op de uitingen voor ALLE bezoekers. 

Wat is het alcoholbeleid van Hedon?

Per 1 januari 2014 is de minimale leeftijd voor alcoholgebruik in Nederland verschoven naar 18+, dit geldt uiteraard ook voor bezoekers van Hedon. Voor bezoekers boven de 18 hebben wij (bij twijfel over leeftijd) speciale bandjes, deze zijn bij de entree verkrijgbaar.

De bandjes zijn bedoeld voor mensen tussen de 18 en 25 jaar oud, tot deze leeftijd zullen wij vragen naar legitimatie bij de entree en/of de bar. De polsbandjes zijn altijd bij de entree verkrijgbaar op vertoon van identiteitsbewijs.

Het gebruik van alcohol onder de 18 is verboden, hier wordt dus ook op gecontroleerd door het aanwezige personeel. Net als in het dagelijks leven is het verplicht om identiteitsbewijs bij je te hebben, ben je niet in het bezit hiervan dan kunnen wij je de toegang tot Hedon weigeren.

Ik & Hedon

5 items
Kan ik een evenement in Hedon organiseren?

Dat kan! Over het algemeen zijn er door de week heen vele mogelijkheden om Hedon te huren. Zeer incidenteel zijn er ook mogelijkheden in het weekend. Kijk op onze verhuurpagina voor meer informatie of neem contact met ons op door een mailtje te sturen naar: verhuur@hedon-zwolle.nl

Hoe kan ik vrijwilliger worden?

Bij Hedon zijn zo’n 200-220 vrijwilligers actief op tal van vlakken; achter de bar, kassa, geluidstafel, lichttafel, backstage of bij de afdeling publiciteit. Lijkt het jou wel wat om onderdeel uit te maken van een hecht team en een bijdrage te leveren aan een ultieme concert- of danceavond? Download dan onder vacatures het aanmeldformulier.

Hebben jullie stageplaatsen?

Jazeker, binnen Hedon zijn diverse stageplaatsen. Indien er pekken vrij zijn vind je de vacatures op DEZE pagina.

Heeft Hedon vacatures?

Als er vacatures zijn dan plaatsen we deze op onze vacaturepagina. Wij houden geen open sollicitaties in portefeuille.

Ik wil in Hedon spelen / draaien kan dat?
Het beste wat je kan doen is een mail met daarin een korte biografie, url van je website en een url met luisterbaar materiaal naar programmeur@hedon-zwolle.nl.
 
We luisteren alles, maar vanwege de grote hoeveelheid aanvragen kunnen we helaas niet overal op reageren. Bands / acts waarvan onze programmeurs denken dat ze geschikt zijn worden vervolgens vanzelf benadert. (Nabellen of blijven mailen heeft niet zoveel zin ;-) )

Welkom in HEDON

Aan de rand van het centrum van Zwolle staat een markant modern gebouw waar je terecht kan voor de beste concerten en spectaculaire dancefeesten. Het onlangs compleet vernieuwde Hedon beschikt o.a. over twee spiksplinternieuwe zalen, een ruime foyer, professionele oefenruimtes, een backstage café inclusief dakterras en alle faciliteiten die horen bij een poppodium dat flink aan de weg timmert. Zien en beleven is geloven, want een avond in Hedon met haar sublieme akoestiek en state of the art lichttechniek moet je nou eenmaal zelf ervaren. Tot die tijd nodigen we je uit om online alvast een kijkje binnen te komen nemen...