Corona Helpdesk

Het reguliere programma is tot en met 1 september in verband met de maatregelen tegen het coronavirus komen te vervallen. We zijn met de artiesten op zoek naar vervangende data en hebben al veel events kunnen verplaatsen. Reeds gekochte tickets blijven gewoon geldig voor de nieuwe data, bezoekers hoeven hiervoor niets te doen. Ticketkopers worden op de hoogte gebracht via mail (houd ook je spamfolder in de gaten).

We begrijpen het als deze nieuwe situatie vragen bij je oproept. Je hebt tickets voor een van de events die in verband met de maatregelen tegen het coronavirus is geannuleerd of verplaatst (hier vind je een overzicht), wat nu? Op deze en andere vragen proberen we met deze pagina zo goed mogelijk antwoord te geven. Deze pagina is in ontwikkeling en wordt bijgewerkt aan de hand van de vragen die we binnen krijgen.

EVENT GEANNULEERD

Ik heb (in de periode van 13-03 t/m 01-09) alleen voor dit evenement tickets

Wanneer een event geannuleerd wordt vanwege de corona maatregelingen, bieden wij je verschillende opties. Wij zetten de waarde van je kaartjes inclusief transactiekosten om in een tegoed. Hiermee help je de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Dit tegoed is geldig t/m 31-12-2021. Zo heb je nog iets moois om naar uit te kijken!

Moet ik hiervoor iets doen?

Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF: uiterlijk 3 maanden na de datum van het afgelaste evenement.

Ik heb ook nog tickets voor andere events (in de periode van 13-03 t/m 01-09)

Stuur een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van het desbetreffende transactienummer. 

Wat gebeurd er als ik in mijn profiel aangeef akkoord te gaan met de ticketregeling?

Wanneer je in je profiel aanvinkt akkoord te gaan met de ticketregeling, verwerkt ons ticketsysteem dit automatisch en worden alle kaarten voor de events die verplaatst zijn vanwege de coronamaatregelen omgezet in een tegoed. Dit raden we ten zeerste af wanneer je ook kaarten hebt voor een verplaatst event waar je nog wel gebruik van wilt maken. 

Ik heb kaarten gekocht via TicketSwap

Hiervoor verwijzen we je naar de informatie die TicketSwap verstrekt. Check hiervoor deze pagina.

De kaartverkoop verloopt niet via jullie ticketsysteem. Wat nu?

In sommige gevallen vindt de kaartverkoop niet plaats via ons eigen ticketsysteem maar bijvoorbeeld via die van Zwolse Theaters, een boekingskantoor of van de artiest. In deze uitzonderlijke gevallen vragen we je geduld te hebben. De organisator zal in dat geval zelf rechtstreeks contact opnemen via een directe mail.

Ik heb mijn tickets gekocht met een Podium Cadeaukaart. Wat nu?

Als je je tickets in onze webshop met de PodiumCadeauKaart hebt aangeschaft kun je ook gewoon gewoon aanspraak maken op een tegoed. Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF: uiterlijk 3 maanden na de datum van het afgelaste evenement.

Ik heb mijn tickets gekocht bij Plato Zwolle

Indien je je kaarten hebt gekocht bij Plato dan verzoeken we je even een mailtje met de situatie te sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl o.v.v. het zescijferige transactienummer dat vermeld staat op het ticket.

Ik zie het tegoed niet in de webshop verschijnen

Ons ticketsysteem scant elke dag op accounts die aangegeven hebben akkoord te gaan met de tegoed-regeling en tickets hebben voor een show die vanwege de coronamaatregelen is verplaatst of geannuleerd. Het systeem zet deze vervolgens om in een tegoed bruikbaar in de webshop. 

Wanneer je de tegoed-regeling in je account hebt aangevinkt kan het dus even duren voordat je tegoed daadwerkelijk in je account verschijnt. Verschijnt het tegoed naar verloop van tijd niet, dan kan dit komen doordat je bijvoorbeeld met een ander account bent ingelogd dan waar je tickets aangekoppeld zitten of dat je geen kaarten voor events hebt die beïnvloed zijn door de coronamaatregelen. 

Was dit antwoord niet duidelijk of lost dit je vraag niet op? Stuur dan even een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl.

EVENT VERPLAATST

Ik kan gewoon op de nieuwe datum van het event. Moet ik nog iets doen?

Nee, je hoeft geen actie te ondernemen. Je tickets blijven geldig voor de nieuwe datum.

Ik kan niet op de nieuwe datum, wat nu? (ik heb ticket(s) voor 1 event in de periode van 13-03 t/m 01-09)

Wanneer je niet kunt, bieden wij je verschillende opties. Wij zetten de waarde van je kaartjes inclusief transactiekosten om in een tegoed. Hiermee help je de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Dit tegoed is geldig t/m 31-12-2021. Zo heb je nog iets moois om naar uit te kijken!

Moet ik hiervoor iets doen?

Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF, uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

Ik kan op een van de nieuwe data niet; ik heb ticket(s) voor meerdere events in de periode van 13-03 t/m 01-09. Wat nu?

Stuur een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van de desbetreffende transactienummers. 

Wat gebeurd er als ik in mijn profiel aangeef akkoord te gaan met de ticketregeling?

Wanneer je in je profiel aanvinkt akkoord te gaan met de ticketregeling, verwerkt ons ticketsysteem dit automatisch en worden alle kaarten voor de events die verplaatst zijn vanwege de coronamaatregelen omgezet in een tegoed. Dit raden we ten zeerste af wanneer je ook kaarten hebt voor een verplaatst event waar je nog wel gebruik van wilt maken. 

Ik heb meerdere tickets voor een verplaatst event maar wil een deel retourneren. Kan dit?

Ja dit kan. Stuur hiervoor een mail met de situatie naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van de desbetreffende transactienummers. 

Wat gebeurd er als ik in mijn profiel aangeef akkoord te gaan de ticketregeling?

Wanneer je in je profiel aanvinkt akkoord te gaan met de ticketregeling, verwerkt ons ticketsysteem dit automatisch en worden alle kaarten voor de events die verplaatst zijn vanwege de coronamaatregelen omgezet in een tegoed. Dit raden we ten zeerste af wanneer je ook kaarten hebt voor een verplaatst event waar je nog wel gebruik van wilt maken. 

De kaartverkoop verloopt niet via jullie ticketsysteem. Wat nu?

In sommige gevallen vindt de kaartverkoop niet plaats via ons eigen ticketsysteem maar bijvoorbeeld via die van Zwolse Theaters, een boekingskantoor of van de artiest. In deze uitzonderlijke gevallen vragen we je geduld te hebben. De organisator zal in dat geval zelf rechtstreeks contact opnemen via een directe mail.

Ik heb kaarten gekocht via TicketSwap of op een andere manier overgenomen van iemand anders

Het maakt voor de geldigheid van de kaarten niet uit of je deze hebt aangeschaft via bijvoorbeeld TicketSwap. Je kunt dan gewoon gebruik maken van de tickets voor de nieuwe datum van het event. Wij kunnen helaas geen tegoed of refund bieden als je de kaarten wilt retourneren omdat je de transactie niet bij ons hebt gedaan. 

Ik heb mijn tickets gekocht met de Podium Cadeaukaart en kan niet op de nieuwe datum. Wat nu?

Als je je tickets in onze webshop met de PodiumCadeauKaart hebt aangeschaft kun je ook gewoon gewoon aanspraak maken op een tegoed. Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF, uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

Ik heb mijn tickets gekocht via Plato maar ik kan niet op de nieuwe datum

Indien je je kaarten hebt gekocht bij Plato dan verzoeken we je even een mailtje met de situatie te sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl o.v.v. het zescijferige transactienummer dat vermeld staat op het ticket.

Ik zie het tegoed niet in de webshop verschijnen

Ons ticketsysteem scant elke dag op accounts die aangegeven hebben akkoord te gaan met de tegoed-regeling en tickets hebben voor een show die vanwege de coronamaatregelen is verplaatst of geannuleerd. Het systeem zet deze vervolgens om in een tegoed bruikbaar in de webshop. 

Wanneer je de tegoed-regeling in je account hebt aangevinkt kan het dus even duren voordat je tegoed daadwerkelijk in je account verschijnt. Verschijnt het tegoed naar verloop van tijd niet, dan kan dit komen doordat je bijvoorbeeld met een ander account bent ingelogd dan waar je tickets aangekoppeld zitten of dat je geen kaarten voor events hebt die beïnvloed zijn door de coronamaatregelen. 

Was dit antwoord niet duidelijk of lost dit je vraag niet op? Stuur dan even een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl.

TICKETREGELING

Waarom de ticketregeling?

Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector.

Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.

Hoe werkt de ticketregeling?

Als een evenement, bijvoorbeeld een voorstelling, wedstrijd of concert is afgelast,  krijg je je geld - inclusief service en/of reserveringskosten - terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Hoe dat precies in zijn werk gaat, verschilt per organisatie. Als het evenement, is verzet, blijven de kaarten gewoon geldig. Kan je niet op de vervangende datum dan kan je een voucher aanvragen.

Hoe lang is mijn voucher geldig?

Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing plaatsvindt binnen een termijn van 13 maanden na het oorspronkelijke evenement. 

Kan ik ook mijn geld terugkrijgen?

Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer.

Kan ik een donatie doen?

Graag zelfs! Stuur een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl met als onderwerp "donatie" + je transactienummer van de tickets die je wilt doneren. 

Wat gebeurdt er met mijn donatie?

Op dit moment zijn wij nog bezig met het maken van een verdeelsleutel zodat we er straks voor kunnen zorgen dat de donaties ten goede komen aan de gehele keten die getroffen wordt door de coronacrisis.

Heeft dit je vraag beantwoord?

Staat je vraag er niet tussen of kom je graag in contact met een medewerker?