Corona Helpdesk

undefined

Het reguliere programma tot en met 1 september 2020 is in verband met de maatregelen tegen het coronavirus komen te vervallen. Heb je kaarten voor een van de desbetreffende events dan kun je op deze pagina zien wat ermee gebeurd is. Reeds gekochte tickets blijven bij verplaatste events gewoon geldig voor nieuwe data, bezoekers hoeven hiervoor niets te doen. Ticketkopers worden op de hoogte gebracht via mail (houd ook je spamfolder in de gaten).

We begrijpen het als deze nieuwe situatie vragen bij je oproept. Je hebt tickets voor een van de events die in verband met de maatregelen tegen het coronavirus is geannuleerd of verplaatst (hier vind je een overzicht), wat nu? Op deze en andere vragen proberen we met deze pagina zo goed mogelijk antwoord te geven. Deze pagina is in ontwikkeling en wordt bijgewerkt aan de hand van de vragen die we binnen krijgen.

  • EVENT GEANNULEERD

    Wanneer een event geannuleerd wordt vanwege de corona maatregelingen, bieden wij je verschillende opties. Wij zetten de waarde van je kaartjes inclusief transactiekosten om in een tegoed. Hiermee help je de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Dit tegoed is geldig t/m 31-12-2021. Zo heb je nog iets moois om naar uit te kijken!

    Moet ik hiervoor iets doen?

    Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

    Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF: uiterlijk 3 maanden na de datum van het afgelaste evenement.

    Stuur een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van het desbetreffende transactienummer. 

    Wat gebeurd er als ik in mijn profiel aangeef akkoord te gaan met de ticketregeling?

    Wanneer je in je profiel aanvinkt akkoord te gaan met de ticketregeling, verwerkt ons ticketsysteem dit automatisch en worden alle kaarten voor de events die verplaatst zijn vanwege de coronamaatregelen omgezet in een tegoed. Dit raden we ten zeerste af wanneer je ook kaarten hebt voor een verplaatst event waar je nog wel gebruik van wilt maken. 

    Hiervoor verwijzen we je naar de informatie die TicketSwap verstrekt. Check hiervoor deze pagina.

    In sommige gevallen vindt de kaartverkoop niet plaats via ons eigen ticketsysteem maar bijvoorbeeld via die van Zwolse Theaters, een boekingskantoor of van de artiest. In deze uitzonderlijke gevallen vragen we je geduld te hebben. De organisator zal in dat geval zelf rechtstreeks contact opnemen via een directe mail.

    Als je je tickets in onze webshop met de PodiumCadeauKaart hebt aangeschaft kun je ook gewoon gewoon aanspraak maken op een tegoed. Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

    Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF: uiterlijk 3 maanden na de datum van het afgelaste evenement.

    Indien je je kaarten hebt gekocht bij Plato dan verzoeken we je even een mailtje met de situatie te sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl o.v.v. het zescijferige transactienummer dat vermeld staat op het ticket.

    Ons ticketsysteem scant elke dag op accounts die aangegeven hebben akkoord te gaan met de tegoed-regeling en tickets hebben voor een show die vanwege de coronamaatregelen is verplaatst of geannuleerd. Het systeem zet deze vervolgens om in een tegoed bruikbaar in de webshop. 

    Wanneer je de tegoed-regeling in je account hebt aangevinkt kan het dus even duren voordat je tegoed daadwerkelijk in je account verschijnt. Verschijnt het tegoed naar verloop van tijd niet, dan kan dit komen doordat je bijvoorbeeld met een ander account bent ingelogd dan waar je tickets aangekoppeld zitten of dat je geen kaarten voor events hebt die beïnvloed zijn door de coronamaatregelen. 

    Was dit antwoord niet duidelijk of lost dit je vraag niet op? Stuur dan even een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl.

  • EVENT VERPLAATST

    Nee, je hoeft geen actie te ondernemen. Je tickets blijven geldig voor de nieuwe datum.

    Wanneer je niet kunt, bieden wij je verschillende opties. Wij zetten de waarde van je kaartjes inclusief transactiekosten om in een tegoed. Hiermee help je de economische klap van de effecten in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Dit tegoed is geldig t/m 31-12-2021. Zo heb je nog iets moois om naar uit te kijken!

    Moet ik hiervoor iets doen?

    Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

    Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF, uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

    Stuur een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van de desbetreffende transactienummers. 

    Wat gebeurd er als ik in mijn profiel aangeef akkoord te gaan met de ticketregeling?

    Wanneer je in je profiel aanvinkt akkoord te gaan met de ticketregeling, verwerkt ons ticketsysteem dit automatisch en worden alle kaarten voor de events die verplaatst zijn vanwege de coronamaatregelen omgezet in een tegoed. Dit raden we ten zeerste af wanneer je ook kaarten hebt voor een verplaatst event waar je nog wel gebruik van wilt maken. 

    Ja dit kan. Stuur hiervoor een mail met de situatie naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van de desbetreffende transactienummers. 

    Wat gebeurd er als ik in mijn profiel aangeef akkoord te gaan de ticketregeling?

    Wanneer je in je profiel aanvinkt akkoord te gaan met de ticketregeling, verwerkt ons ticketsysteem dit automatisch en worden alle kaarten voor de events die verplaatst zijn vanwege de coronamaatregelen omgezet in een tegoed. Dit raden we ten zeerste af wanneer je ook kaarten hebt voor een verplaatst event waar je nog wel gebruik van wilt maken. 

    In sommige gevallen vindt de kaartverkoop niet plaats via ons eigen ticketsysteem maar bijvoorbeeld via die van Zwolse Theaters, een boekingskantoor of van de artiest. In deze uitzonderlijke gevallen vragen we je geduld te hebben. De organisator zal in dat geval zelf rechtstreeks contact opnemen via een directe mail.

    Het maakt voor de geldigheid van de kaarten niet uit of je deze hebt aangeschaft via bijvoorbeeld TicketSwap. Je kunt dan gewoon gebruik maken van de tickets voor de nieuwe datum van het event. Wij kunnen helaas geen tegoed of refund bieden als je de kaarten wilt retourneren omdat je de transactie niet bij ons hebt gedaan. 

    Als je je tickets in onze webshop met de PodiumCadeauKaart hebt aangeschaft kun je ook gewoon gewoon aanspraak maken op een tegoed. Om je tickets om te zetten in een tegoed dien je in je profiel aan te vinken dat je akkoord gaat met de ticketregeling. Ons ticketsysteem verwerkt dit vervolgens automatisch en zorgt ervoor dat binnen enkele dagen het tegoed is toegevoegd aan je account.  

    Daarnaast is het mogelijk je geld terug te vragen of je geld te doneren. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer. Geldelijke restitutie vindt plaats volgens de richtlijnen van de VNPF, uiterlijk 1 maand na de nieuwe datum van het verplaatste evenement.

    Indien je je kaarten hebt gekocht bij Plato dan verzoeken we je even een mailtje met de situatie te sturen naar tickets@hedon-zwolle.nl o.v.v. het zescijferige transactienummer dat vermeld staat op het ticket.

    Ons ticketsysteem scant elke dag op accounts die aangegeven hebben akkoord te gaan met de tegoed-regeling en tickets hebben voor een show die vanwege de coronamaatregelen is verplaatst of geannuleerd. Het systeem zet deze vervolgens om in een tegoed bruikbaar in de webshop. 

    Wanneer je de tegoed-regeling in je account hebt aangevinkt kan het dus even duren voordat je tegoed daadwerkelijk in je account verschijnt. Verschijnt het tegoed naar verloop van tijd niet, dan kan dit komen doordat je bijvoorbeeld met een ander account bent ingelogd dan waar je tickets aangekoppeld zitten of dat je geen kaarten voor events hebt die beïnvloed zijn door de coronamaatregelen. 

    Was dit antwoord niet duidelijk of lost dit je vraag niet op? Stuur dan even een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl.

  • TICKETREGELING

    Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector.

    Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.

    Als een evenement, bijvoorbeeld een voorstelling, wedstrijd of concert is afgelast,  krijg je je geld - inclusief service en/of reserveringskosten - terug in de vorm van een voucher, een digitaal tegoed. Hoe dat precies in zijn werk gaat, verschilt per organisatie. Als het evenement, is verzet, blijven de kaarten gewoon geldig. Kan je niet op de vervangende datum dan kan je een voucher aanvragen.

    Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het coronavirus blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing plaatsvindt binnen een termijn van 13 maanden na het oorspronkelijke evenement. 

    Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. Stuur hiervoor een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl onder vermelding van je transactienummer.

    Graag zelfs! Stuur een mail naar tickets@hedon-zwolle.nl met als onderwerp "donatie" + je transactienummer van de tickets die je wilt doneren. 

    Op dit moment zijn wij nog bezig met het maken van een verdeelsleutel zodat we er straks voor kunnen zorgen dat de donaties ten goede komen aan de gehele keten die getroffen wordt door de coronacrisis.

Heeft dit je vraag beantwoord?

Staat je vraag er niet tussen of kom je graag in contact met een medewerker?

Programma