Programma
Deze video wordt niet getoond omdat de cookies niet zijn geaccepteerd

VOOR AL WAT IK BEMIN o.a. STIKSTOF

Grote Zaal / Kleine Zaal / Foyer
Info

Net Bevestigd

Onze Headliners

Genre Alternative

Programma

okt.

nov.

dec.

jan.

feb.

mrt.

apr.

mei

jun.

jul.

sep.

okt.

nov.

Sluiten
Deze video wordt niet getoond omdat de cookies niet zijn geaccepteerd

HEDON ZWAAR: KING HISS

FIRE DOWN BELOW / URBAN GRAVEYARD

  • Datum
  • Aanvang
  • Zaal open
  • Prijs€ 10,00
  • LocatieKleine Zaal
  • StatusNet bevestigd
Kies je tickets
  • ROLSTOELTICKET
    € 10,00
    0
  • NORMAAL
    € 10,00
    0

HEDON ZWAAR: KING HISS

Na meerdere malen geschoven te moeten hebben met de datum is het dan eindelijk zo ver: een nieuwe Hedon Zwaar! Vanavond bestormen 3 top Stoner Metal/ Rock bands uit België en Nederland het podium van onze kleine zaal. King Hiss, Fire Down Below en Urban Graveyard zullen het pand op haar grondvesten doen schudden dus mis het niet! 

KING HISS

Alsof het uiterste Westen van België in de loop van zijn geschiedenis nog niet genoeg gebukt ging onder luide salvo’s, aardverschuivende knallen en drastische omgevingswerken, vonden vier West-Vlaamse heersers het anno 2011 een goed idee om nog een oorverdovend hoofdstuk aan de reeds mooie Belgische rockencykliek toe te voegen. Moeders hielden angstvallig hun dochters binnenshuis: King Hiss was geboren!  

Het addergebroed had zijn strepen reeds verdiend bij bands van diverse, ruigere pluimage. Zo kan je de solide stembanden van brulboei Jan Coudron ook kennen van bij Carneia. De lokroep van een bronstige steenuil vervalt waarlijk in het niets. Uit de H8000-stal en uit bands met legendarisch ronkende namen als Liar en Congress komt de geselaar der snaren Joost Noyelle. Zijn impact op de ondergrondse rockscene is zo immens dat geen kerker hoog genoeg is om er een gepast standbeeld in te stallen. Naar zijn jeugdidool John Entwistle van The Who is Dominiek ‘Visioene’ Hoet de snoeiharde snarenplukker van dienst. De man weet een dusdanig lekkere ‘fond’ in de muziek te verwerken, die menig grootmoeder niet in haar nochtans legendarische vol-au-vent verwerkt krijgt. Om de ritmesectie te vervolmaken, is er dan nog het wandelend kleurboek Jason Bernard. Als een ware Animal uit The Muppets mismeestert hij zijn drumstel met zichtbare genoegdoening als was het een hardleerse kostschooldeerne uit The Handmaid’s Tale. 

Zoals de meeste nieuw samengestelde gezinnen, liet King Hiss geen gras groeien over zijn nakomelingen. Sinds hun eerste demo in 2012 en de EP ‘Snakeskin’ uit 2013, torpedeerden ze menig gehoororgaan met twee langspelers op drie jaar tijd: ‘Sadlands’ (2014) en ‘Mastosaurus’ (2016), met als akoestisch tussendoortje (het trommelvlies kan niet altijd strak gespannen staan) nog hun ‘Acoustic Sessions’ (2015). Nee van een tekort aan creativiteit en productiviteit kan je dit heerschap alvast niet betichten. 

Hun strakke werkethiek bracht hen tot op de podia van een hele resem fijne clubs (AB, Trix, De Kreun, Het Depot, Doornroosje, De Melkweg, …) en ook de decibelmeters van vele festivals (Graspop, Pukkelpop, Zwarte Cross, Alcatraz, Desertfest, …) mochten er reeds aan geloven. Net als de gelijknamige King Hiss uit He-Man wonnen ze in ras tempo drommen gewillige volgelingen. Met dank aan hun immer passionele en energieke live-shows, waar agressie en melodie - onder het mom van ‘opposites attract’ - steevast hevig aan het muilen slaan. 

Op hun laatste wapenfeit ‘Earthquaker’ wordt de moderne mens onder de loep genomen, en als we King Hiss mogen geloven, zijn we er niet al te pips aan toe. Een verfrissende oplawaai van een album waarmee King Hiss zijn blijvende relevantie onderstreept, en wederom een kloek hoofdstuk toevoegt aan de catalogus van het rock-/stoner-/metalgenre.  

Vind deze artiest op